Bir Reklam Ajansı Nasıl Dijital Reklam Ajansına Evrilir?

 

Geleneksel reklam anlayışıyla fonksiyonel reklamcılığı baz alan reklam işletmelerinin son kullanma tarihi dolmak üzere.

Dijitalde sadece print reklamlarla etkileşim yaratabileceğini düşünen sosyal medyacılar kendi sonlarını yavaş yavaş hazırlıyorlar.

 

Reklam Kampanyası denildiğinde indirim  vb fonksiyonel özellikleri baz alan reklamcılara artık kimse iş vermek istemiyor. Çünkü işletme sahipleri

bu tarz reklamları kendi sosyal medya deneyimleriyle gerçekleştirebilecekleri basit bir iş olarak görüyorlar.

 

Hikayesi olan içerikler Avrupa’da büyük bir çılgınlıkla üretilip raflardaki yerini alırken, Türkiye’de bu konuda henüz alfabenin ilk 5 harfini geçebilen reklam ajansı sayısı çok az.

Üretilmeyen hikayeyi bulmak için reklamcılar sabahın ilk ışıklarına kadar kahve stoklarını yapıp saldırıyorlar. Daha önce yapılmamış bir işi yapmak için oturup  saatlerce surrealist

fikirler üzerine kafa patlatıyorlar.

 

 

Ajansta Liyakat

 

Hikayesi olan içerikler üretmek için aynı kalitede çalışanlar bulmak veya bir ekip kurmanın zorluğunu biz reklamcılar olarak çok iyi biliyoruz.

Ancak günü geçirelim iş dönsün bana yeter mantelitesiyle görevlendirme yapan ajanslar liyakat vb durumlara dikkat etmedikleri için kurulan

ekibin içerisindeki vizyon farklılıkları, oluşturulacak kampanyaları sabote ediyor veya yanlış stratejilerle, yanlış fikirler yaratılmasına sebep oluyorlar.

 

Ne Olacak Bu Sektörün Hali? 

 

Burada görev, ajansın vizyon sahibi bir yönetim anlayışına sahip olup olmamasıyla ilgili olarak şekilleniyor. Ya Sürekli işe alım trafiğinin olduğu survivor konseptli ajanslar çıkıyor ortaya ve bir ekip kuramıyorsunuz ve sonunda ajansınız kongordata evraklarının bulunduğu tozlu dolaplarda yerini alıyor. Ya da ajans çok kısa sürede nitelikli kampanya ve işlerle bir anda tavan yapıyor.

İsmi hiç duyulmamış ajansların bir anda yükselmesindeki en önemli sebep, iyi kurulmuş bir ekip ve iyi koordine eden bir yönetim anlayışı tarafından gerçekleştirebiliyor.

 

En iyisi olmak için mücadele ettiğiniz bu balta girmemiş ormanda ya aslan olacaksınız, ya da kaplumbağa?

Nasıl bir ajans olmak istediğiniz sadece yarattığınız dijital reklam kampanyalarının içerik kalitesiyle mümkün olabilir.

Çünkü herkes en iyiyi satın almak ister. Siz en iyilerden biri olmayı başarabilirdiğiniz sürece müşteri sizi değil, siz müşteriyi seçersiniz.

Sonuçta ya aslansınız ya da kaplumbağa öyle değil mi ?