Dünya Dijitalleşiyor Farkında mıyız? ( 😀 )

 

Random gülmek zorunda kaldığımız bir an. Böyle bir başlık atıp bir üniversitenin ilgili bölümünde okuyan öğrencilerine, böyle bir sempozyum düzenlemek gerçekten
korkunç bir şey.

Dünya dönüyor farkında mısınız? diyesimiz geliyor bu insanlara. Dijital reklam ajanslarının direktörlük bölümleri 90’lardan kalma soğuk savaş stratejileriyle yol almak isteyen yaşlı amca ve teyzelerle dolu.

 

Bi Salın Artık Kardeşim

Yani gerçekten devir dijitalleşiyor, anlıyoruz. herkes zaten bunun farkında; artık her şey evinize teslim, bir de reklamın dijitali mi olur kardeşim? reklam reklamdır, tüketicilerin ilgisini çeken mecralar zamanla değişir.

Ancak sosyal medyayı abartmamız gereken bir durum yok ortada. 60-70 sene önce insanlar televizyonlara hayret ediyorlardı, şimdi sosyal mecralara hayret ediyorlar.

Henüz Yaşlı ajans yapılarının analiz edemediği sosyal mecraları tutup bir de öğrencilere anlatmaya çalışıyorlar. Sırf üniversitenin falanca hocası bir reklamcıyı tanıyor diye

bu kişileri öğrencilerin önüne çıkartamazsınız. Ya da bir fincan kahve fenomenini bir derse konuk olarak getiremezsiniz. Ne öğrenecek bu öğrenciler? Özel hayatını ortaya

döküp fenomen olma derdinde olan, kolay parayla nasıl yaşanır, ya da reklam anlaşmalarında ajanslara nasıl fatura kesilmez onu mu anlatacak?  Vapurla Karşıyaka’ya

geçerken İzmir’in martıları bile güler size.

 

Genç Genç Genç

 

TedX vb etkinlikler harici sahnede genç insanları göremiyoruz peki neden?

çünkü dinazorların soyu aslında tükenmedi. Ya da sağlam bir göktaşı henüz sektöre çarpmadı.

Koltuk sevdalısı yaşlı amcalara, teyzelere bırakmayın koltukları…Ya da genç çalışanlar olarak

bir çizginiz olsun yalaka olmayın. Keza yalakaların ömrü genellikle kısa olur. Yani Tatar ramazan olmayın ama;

oyunu bir şekilde bozun 🙂